PCG Bersama Malaysia Untuk Memerangi COVID-19

PCG membekalkan produknya, bahan mentah yang dipanggil Polipropilena (PP) kepada UiTM

KUALA LUMPUR, 14 April (Bernama) -- Dalam menyokong usaha negara untuk memerangi pandemik COVID-19, PETRONAS Chemicals Group Berhad (PCG) menyumbangkan produk pengeluarannya dan barangan keperluan sebagai sebahagian daripada Program Bantuan PCG COVID-19.

PCG membekalkan produknya, bahan mentah yang dipanggil Polipropilena (PP) kepada Fakulti Kejuteraan Mekanikal, Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Pusat Latihan Teknologi Tinggi (ADTEC) di Jerantut, Pahang di bawah Jabatan Tenaga Manusia, Kementerian Sumber Manusia. Bahan mentah ini digunakan untuk pengeluaran bingkai pelindung muka untuk membantu pasukan perubatan tempatan termasuk barisan hadapan dan lain-lain yang memerlukan. Sumbangan itu akan membolehkan UiTM dan ADTEC secara kolektif menghasilkan lebih daripada 100,000 bingkai pelindung muka untuk dibekalkan ke hospital dan klinik kerajaan di seluruh negara.




Untuk maklumat lanjut klik sini

HealthEdge


EXCLUSIVE

Pet Vaccination, Public Awareness And Surveillance Key Towards Rabies-free Southeast Asia - Experts

KUCHING, Dec 11 (Bernama) -- The goal of making Southeast Asia free from human rabies can be achieved through a total understanding of the disease, how it can be prevented and responsible pet ownership among communities, say experts.

read more ››

IN FOCUS

APA ITU MELODY TPV?


Pandangan rakyat Malaysia tentang peningkatan sasaran pemberian vaksin COVID-19 kepada 70 peratus.

UMSC: Pain Management

In Focus : UMSC Raya Open House 2018

In Focus: UMSC Consultant Speaks Erectile Dysfunction Precursor For Heart Disease Part 2